چالش ساسی مانکن/ مهدوی: ما باعث شدیم اینها بیتربیت و بیاخلاق شوند
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۴۱۸۰
آفتابنیوز :
بخشهایی از این گفتگو را مرور میکنیم.
همین ساسی مانکن دو سال پیش آهنگی را به نام جنتلمن خواند. این آهنگ در مدارس ما پخش شد و بچهها با این آهنگ خواندند و نهایتا چند مدیر و وزیر جابهجا شدند. چنین واکنشهایی منطقی و راه علاج است؟
در عرصه فرهنگ و هنر بدترین شیوه حذف موضوع است؛ اینکه یک وزیر، یک معلم، یک مدیر یا غیره تغییر کند، قضیه عوض نمیشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عدهای اعتقاد دارند امثال ساسی و تتلو با آهنگهایی که منتشر میکنند خودشان را بهدست خودشان نابود میکنند؛ یعنی تا این میزان مرز ابتذال از بین میرود. شما چنین باوری دارید؟
سهدیدگاه وجود دارد. اگر نگاه اخلاقمدارانه را مدنظر بگیریم، این چیزی که شما میگویید درست است. هر انسانی که پای کج بردارد و اصلاح نکند و توبه نکند، به قهقرا میرود و عاقبت بهخیر نمیشود و لطمه خواهد دید. نگاه حدوسطی وجود دارد که میگوید باید ببینیم تا کجا پیش میرود، انسان جایزالخطا است. خداوند آنقدر ارحمالراحمین است که لحظه آخر توبه آدم گناهکار را میپذیرد. یک وجه سومی هم هست که به هیچیک از اینها اعتنایی ندارد. دنیای امروز دنیای پول است و میگوید تا زمانی که زیبایی و جوانی و توانایی دارید پول بهدست آورید تا در دوران پیری بهترین زندگی را داشته باشید. اگر دنیا را انتخاب کرده باشید، از این منظر این حرفها معنی پیدا نمیکند. باید ببینیم آدمها چه چیزی را انتخاب کردهاند. اما بدترین نوع کار این است که همدیگر را قضاوت کنیم بدون اینکه اشکالات خود را بدانیم و فکر کنیم فقط اشکال از دیگران است.
اشکال از ماست که اینها اینگونه شدند و روی لجاجت حرکتهایی ناشایست را انجام میدهند. ما باعث شدیم اینها بیتربیت و بیاخلاق شوند. اگر مدیران ما تدبیر میکردند و اینها را بازی میدادند، وضع اینچنین نمیشد، درحالیکه ما هنوز برای مجوز دادن مساله داریم. هنوز نمیدانیم باید مجوز بدهیم یا خیر. این خوانندهها که برای خودشان دنبال شهرت هستند، اگر در ایران بودند، در سایتهای رسمی خیلی بیننده داشتند. دو هزار بیننده بود، تازه نصفکاره آهنگ را گوش میکردند، ولی آنور رادیوها و پلتفرمهایی که وجود دارد، میلیونها بیننده و شنونده دارد. نه اینکه همه بد باشند، خوب و بد قاطی است. زرنگ هستند. در ۱۰ نمونه خوب دو نمونه فاسد میاندازند، سه مورد معمولی میاندازند و پنج مورد خوب از آب درمیآید. هدف اصلی این است که آن بیاخلاقی دیده شود که اتفاقا در کنار آن خوبها این دیده میشود. شما هم متوجه نیستید چطور در ذهن و بدن و روح کودکان نفوذ میکند. همه را کنار هم قرار میدهند و طبیعی است کودکان ما سراغ این میروند و در حافظه خود نگه میدارند. پلیلیست خیلی از آدمهای محترم را نگاه کنید، خجالت میکشید، از مردم عادی دیگر انتظاری نیست. فرد به آنسوی مرزها رفته، به او حقوق میدهند و از او حمایت میکنند که با گردنکلفتها، در قمارخانهها و شرطبندیها و غیره کار کند. او ماموریت خود را انجام میدهد، درحالیکه ما نتوانستیم ماموریت برای چهرههای شاخص خود در همه عرصهها تعریف کنیم.
منبع: روزنامه فرهیختگانمنبع: آفتاب
کلیدواژه: ساسی مانکن موسیقی مستهجن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
سیاست شکست خورده ممنوعیت واردات پوشاک، نه تنها ایران را به بستری مناسب برای قاچاقچیان این کالا تبدیل کرده است؛ بلکه طبق جدیدترین اظهارنظر فعالان صنعت پوشاک، ایران تبدیل به مرکز کالاهای استوک منطقه شده است.
به گزارش اکوایران، با تشدید تحریمهای ایران در اوایل سال ۱۳۹۷ دولت واردات پوشاک را همچون بسیاری از اقلام وارداتی دیگر ممنوع کرد. بدین ترتیب واردات رسمی به نفع قاچاق کنار کشید. موضوعی که همواره مورد نقد فعالان صنعت نساجی و پوشاک بود.
اخیرا نمایندگان بخشخصوصی در اتاق بازرگانی تهران به چالشهای صنعت نساجی و پوشاک پرداختند. طبق اظهارات فعالان این صنعت، موضوع تخصیص و بازگشت ارز صادراتی، قاچاق بهویژه قاچاق پوشاک استوک از جمله مهمترین چالشهای این روزهای آنهاست.
هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت: با وجود گذشت یک ماه از سال جدید، هنوز همه صنایع درگیر بلاتکلیفی هستند. ما نمیدانیم قیمت ارز در روزها و ماههای آتی چه روندی را طی خواهد کرد و این یعنی نمیتوانیم برای ورود به بازارهای بینالمللی و فعالیت در آن برنامهریزی داشته باشیم. بیثباتی طی سالهای اخیر باعث شده است که ما متاسفانه از تمام بازارهای بینالمللی دور بمانیم.
مهدی پورقاضی، عضو سابق هیات نمایندگان اتاق تهران نیز گفت: آنچه صنایع را رنج میدهد، این است که سیاستهای پولی و بانکی و ارزی است که بانک مرکزی و دولت به کار میگیرند همان سیاستهایی است که سالها به کار برده شده و نتایجش هم معلوم است. برای مثال اصرار دارند که نرخ دستوری پایینی برای ارز اعلام کنند و از این طریق به افراد و گروههای خاص ارز ارزان بدهند.
امین مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به مشکلات موجود در حوزه نقلوانتقال پول، مبادلات ارزی و بازگشت ارز صادراتی سخن گفت و خواستار رفع آنها شد.
طبق گزارش اتاق بازرگانی تهران، تراز صنعت نساجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ۳ برابر منفی شده در حالی که حدود ۸۰درصد کالاهای ما در کشور در حال تولید است.
مسعود شاهبختی، بازرس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: جهش تولید در صنعت نساجی و به طور کلی دیگر صنایع اتفاق نمیافتد مگر اینکه سیاستهای بانکی ما اصلاح شود. در حال حاضر بسیاری از کشورها از ما تقاضای کالا دارند، اما همکاران ما در این صنعت به دلیل تحریمهای بانکی و مشکلات ارزی قادر به صادرات کالا نیستند.
مرکز توزیع کالای استوک
سعید جلالی قدیری، دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران در این نشست با نقد از وضع موجود گفت: مساله اول ما تخصیص ارز و مساله دیگر قاچاق است. در مورد تخصیص ارز شفافیت وجود ندارد و همه اعم از صراف و ترخیصکار از رانتهای موجود استفاده میکنند.
او افزود: در مورد قاچاق هم با وجود ممنوعیت واردات پوشاک که ما مخالف آن هستیم؛ ما اکنون مرکز توزیع کالای استوک در منطقه شدهایم. پنج سال است تلاش میکنیم بگوییم قاچاق بد است. ما نباید واردات را ممنوع کنیم و ممنوعیت واردات مشکلی از ما حل نخواهد کرد. قدیری تاکید کرد: ما در صادرات پوشاک و نساجی مزیت داریم؛ اما اینکه با چه مدلی جلو برویم مهم است.